obiective educationaleSunt finalitatile educatiei care se realizeaza in intervale scurte de timp si se refera la lectii sau secvente de lectii. Obiectivele educationale sunt enunturi cu caracter anticipativ  care descriu in termeni exacti rezultatele asteptate a fi obtinute la finele unei secvente de instruire. In functie de natura si continutul rezulatelor vizate, obiectivele educationale se impart in obiective de ordin cognitiv, ob. de ordin aectiv-motivational si obiective de ordin comportamental.

                In lantul finalitatilor educationale, obiectivul este ultima veriga si indica modificarea ce urmeaza sa se produca in mod intentionat in structura personalitatii celui educat.

0
0
0
s2sdefault
  1. Educatia are un caracter specific uman, intentionat si constient.caracteristicile educatiei

In baza definitiei, educatia ca fonomen pedagogic, putem deduce ca ea trebuie sa fie atat un proces de transmitere a cunostintelor cat si un proces de invatare in interactiune cu cceea ce ne transmite cadrul didactic.

Pe baze stiintifice s-a demonstrat ca eductia este un proces specific omului si se deosebeste calitativ de dezvoltarea animalelor si a a ltor vietuitoare.

S-a constatat ca educarea umana prin actul de invatare nu este un proces biologic intelectualci el este un proces specific omului din motivul ca este un proces constient.

0
0
0
s2sdefault